Amikor egy vásárló rendel valamit a webshopból, a termék meglehetősen hosszú utat tesz meg, mielőtt eljutna hozzá. Előfordulhat, hogy a csomag megrázkódik a feldolgozás során, leesik, vagy egy nehezebb doboz kerül rá. A csomagolás azonban sokkal többet jelent annál, mint pusztán a termék védelme: A jó csomagolás megőrzi a termékek biztonságát, a nagyszerű csomagolás azonban segít a hűséges ügyfelek megszerzésében és megtartásában is. Az, hogy miben kapja kézhez az ügyfél a terméket, befolyásolja azt, ahogyan a vásárlók érzékelik a márkádat: rólad, a termékedről és a cégedről mit árul el a csomagolás?

Ebben a cikkben bemutatjuk, hogyan csomagold be a webshopod különlegességeit és hogyan tervezd meg a márkádhoz legjobban illő termékcsomagolást. 

Tekintsünk túl az egyszerű, barna kartondobozon – ez maradjon meg a külső csomagolásnak – és biztosíts ügyfeleidnek olyan egyedi élményt, amelyet szívesen megosztanak majd másokkal is!

A Wanapack-Minikernél megtalálhatod azt, amit keresel. Termékkategóriáik folyamatos bővülése miatt 1991 óta gazdag csomagolóanyag-kínálattal rendelkeznek, ajánlatukban a standard dobozok és csomagolóanyagok mellett személyre szabott doboz terveket is találsz, amelyek kielégítik az igényeket a kis tételektől a nagyobb tételekig.

Válassz a több 100 termék közül és rendelj rögtön készletről, akár 3-5 nap szállítási idővel. 

Kezdjük az alapoknál!

A csomagolóanyag első és legfontosabb feladata a védelem. Ha az áru sérülten érkezik, vásárlóid csalódottak lesznek, és több visszaküldéssel és rossz értékeléssel kell számolnod. Erős csomagolásra lesz szükséged külső rétegként, belül pedig töltőanyagra!

Ezután következhet az, ami a termékedet rejti, és itt kell igazán maradandót alkotnod!

Teszteld a csomagolást!

A jó csomagolás könnyen kinyitható anélkül, hogy a belsejében lévő árut megsértené. A következőképpen teheted próbára a terméked csomagolását:

  1. Csomagolj be egy terméket. Legyen olyan, amit csak a belső csomagolásába helyezel és olyan is, amelyet a külső réteg is borít. 
  2. Próbáld meg kinyitni őket. Meg tudod csinálni? Mi van, ha ollót, kést vagy bármi mást használsz? Vond be barátaidat és a családtagjaidat is, és mondd meg nekik, hogy ne óvatoskodjanak – mert az ügyfelek sem fognak!
  3. Dobj le egy becsomagolt dobozt a földre, tedd a zuhany alá egy kis időre – ez elég radikális, de vegyük úgy, hogy a szállítás során bármi megtörténhet. Ez jó képet ad arról, hogy valójában mennyire szilárd és vízálló a csomagolás.
  4. A teszteket követően még változtathatsz a töltőanyag mennyiségén, vagy hozzáadhatsz egy vízálló belső réteget a dobozhoz.

Igazán átélnéd az ügyfélélményt? Küldj csomagot magadnak!

Tekintsd meg, hogyan néznek ki a tételeid, amikor megérkeznek: összenyomódtak vagy megsérültek szállítás közben? Mi ment rosszul a tesztkörödben? 

Előfordulhat, hogy módosítanod kell a csomagoláson, vagy akár felnyitási utasításokat kell adnod a doboz külsején, hogy segítsd az ügyfeleket a biztonságos kinyitásban.

Emeld ki a márkádat!

Az ügyfeled izgatottan várja, hogy megérkezzen a rendelése. Ha a márka neve és annak logója jól látható a doboz külső oldalán, akkor ez az első öröm pillanata:

 „ EZAZ! Itt a rendelésem! ”

És ha nincs..

 „ Ez vajon melyik lehet a sok közül? ”

A márkalogóval ellátott szállítási csomagolás másik előnye (a kapcsolat megerősítésén kívül), hogy a márka látható marad a szállítás során és a doboz újrafelhasználásakor: például meglátsz egy dobozt egy barátodnál és azonnal felismered, hogy melyik cégtől rendelt.

Rendelj mintákat!

Kisvállalkozásként valószínűleg szabványos csomagolóanyagokra lesz szükséged, amely saját designnal vagy logóval van ellátva. Álmodd meg ezeket többféleképpen, rendeld meg és nézd meg, melyik illik hozzád és a termékhez leginkább.

Gondolkodj kreatívan: a bélelt borítékok alternatívát kínálnak a kisebb tárgyak és ruházati cikkek szállításához. Mivel ezek a csomagok nagyon könnyűek, segíthetnek alacsonyan tartani a szállítási árakat. 

Válassz 3 vagy 4 különböző méretet: így felkészülhetsz a legtöbb vásárlói rendelésre. Ha egy vásárló három nagyobb terméket vásárol, akkor nem szeretné mindet külön-külön megkapni, vagy egy hatalmas dobozban megkapni apró rendelését.

Ne feledd a logót!

A logó és márkanév rá van nyomtatva a dobozokra?

Ha nem, akkor baj van.

A logó mellett a cég közösségi média profiljait is érdemes megemlíteni: ez emlékezteti az ügyfeleket, hogy kövessék és osszák meg, mit szeretnek a termékeidben, vagy akár készítsenek egy kicsomagolós videót.

Létezik ennél jobb reklám?

A Wanapack-Miniker csapata egyedi dobozgyártással könnyedén elkészíti számodra azokat a szállításra tökéletesen alkalmas dobozokat, amelyek hűen tükrözik a márkád megjelenését is: tudj meg többet.

Biztosítsd a legjobb kicsomagolási élményt!

Szabványos csomagolás esetén az ügyfelek figyelme csak az általad küldött termékre összpontosul: egy kis odafigyeléssel azonban különleges élménnyé teheted a termékeid kicsomagolását, amelyet a vásárlók csak a te cégedtől kaphatnak meg. 

Ezáltal a doboz kinyitása önmagában már egy eseménnyé válik, és ügyfeleid összekapcsolják ezt az élményt a te márkáddal.

Hagyd, hogy a céged személyisége ragyogjon!

Manapság nagyon sok postai küldeményt csomagolnak unalmas, barna kartondobozokba, amelyekben szabványos fekete-fehér számla található. 

Ez számodra jó hír, hiszen viszonylag könnyű kiemelni a saját márkádat:

  • Adj hozzá ingyenes termékmintát.

Mindannyian örülünk annak, ha ajándékot kapunk. Ez nagyszerű módja annak, hogy vásárlóidnak a vártnál nagyobb értéket adj, felhívja a figyelmet a többi termékre, és még annak az esélyét is csökkenti, hogy visszaküldjék a rendelést.

  • Csatolj kedvezménykódot a rendelés mellé.

Szeretnéd, ha az ügyfeleid megjutalmazva éreznék magukat és ösztönözve lennének az újbóli rendelésre? A kedvezménykód nagyszerű módja a vásárlói hűség erősítésének és az eladások fellendítésének.

  • Adj hozzá személyes üzenetet. 

Minél kisebb a vállalkozásod, annál nagyobb az előnye a kis üzenet lapoknak – a kézzel írt „Köszönöm” megjegyzés minden megrendeléshez olcsó, egyszerű módja annak, hogy megörvendeztesd ügyfeleidet, és valódi, emberi kapcsolatot alakíts ki velük. 

Ne felejtsd el kiválasztani a megfelelő csomagolóanyagokat és csomagolási módszereket a termékhez, megfelelően párnázd és zárd le a csomagot: ezek a gyakorlatok segítenek megelőzni a termék sérülését a szállítás során, és pénzt takaríthatsz meg a sérült áruk cseréjén.

Végső soron javíthatod a vásárlói élményt, és elégedett ügyfeleket tudhatsz magadénak.

Tudj meg többet a termékek csomagolásáról a Wanapack-Minikertől, hogy maximálisan kihasználhasd az üzleti sikereid elérésére az összes lehetséges marketing eszközt! 

Fotók: pexels

Kapcsolódó cikkek
Latest Posts from Manager Magazin