marketingtanacsado

Sok cégvezető számára az online marketing tanácsadás ködös pontokat tartalmaz. Már az elején jöhet a kérés a weboldal hozzáférésekhez,de nem tudja hogy vajon mi az övé és vannak-e olyan dolgok, amit csak a webese, hirdetéskezelője, vagy seósa lát és ő nem? Ebből hatalmas bonyodalmak és károk származhatnak.

Ha megbíz valamivel egy külsős online marketing szakembert, akkor tisztában kell lennie weboldala online hozzáférési szintjeivel és a jogosultságokkal, melyeket egyedül Ön kezelhet. A céges Google márkafiókra gondolok, amivel a hirdetéseket, a webmestereszközöket (Search Console), az analitikát és még sok minden más adatot ellenőrizni és birtokolni lehet és kell.

Ennek létrehozása és fenntartása ingyenes, mégis ezen áll, vagy bukik sok fontos döntés.

Marketing tanácsadóként az egyik legfontosabb feladat, hogy az alapokat stabilan megtartsuk. ha ez nincs meg, az összes többi munka ingatag talajon áll. Miért is fontos ez?.

Az adat a cég legnagyobb értékei közé tartozik

Az online marketing adatokon alapul. Mégis sokan, amikor megkérdezik, hogy van-e hozzáférése ehhez, vagy ahhoz, akkor csak hümmög és nem tudja, hogy valójában mihez is kell neki hozzáférnie. és itt van a bajok gyökere. Amíg jó viszonyt ápol egy-egy munkatárssal, külsős szakemberrel vagy netán amíg a cégnél dolgozik az illető, addig nincs gond. Azonban, ha saját fiókkal hozott létre céges anyagot – és ez bizony sokszor megesik, akkor az illetőnél maradnak az adatok is.

Amikor marketing tanácsadás témájú megbízást kap egy cég akkor ideiglenes betekintést kér, hogy képben legyen, mi is történik, vagy történt az oldalon. Ha nem ezt kér, az már gyanúra ad okot. Ezt pedig csak úgy lehet megadni, ha a márkafiók, vagyis az alkalmazások admin szintű joga a tulajdonosnál van!

Azonban sok esetben nem, vagy nem megfelelő jogosultsággal van döntéshozó, tulajdonos a rendszerben.

A fő tanácsunk tehát az, hogy a cég márkafiókja legyen mindig a tulajdonosnál. Ez többnyire egy gmailos (vagy accountként regisztrált céges domainos) cím és egy jelszó és ezt soha ne adja ki, mert ezzel tud felhasználókat felvenni és eltávolítani a rendszeréből. ha ez másnál van, akkor lehet, hogy egy szép napon őt rakják ki.

Senkinek nem szabad odaadni

A legtöbb szakmai feladat, még a SEO szövegírás illetvee elemzés is – ettől eggyel lejjebbi hozzáférési szinteken is elvégezhető. Kivétel a fiókok összekapcsolása, ahhoz kell az admin szint, ám ennek elvégzése után a jelszót érdemes megváltoztatni!

Mindenki más csak alsóbb fokozatot, olvasási, betekintési, netán hirdetéskezelői joigosultságot kaphasson meg ellenőrzött körülmények között, bármikor visszavonhatóan. Tartsa kézben a cége adatait!

Pályázatok vállalkozásoknak

pályázatíró

Kapcsolódó cikkek
Latest Posts from Manager Magazin